Vores værdigrundlag

Vores værdigrundlag:

Vores grundlæggende værdier og principper er forankret i den kristne tro med fokus på kærlighed, glæde, omsorg og tilgivelse. Vi tror på, at hver enkelt person er unikt skabt og har samme uerstattelige værdighed. Genne at inspirere og støtte hinanden, dyrker vi det bedste i os selv og andre, hvilket bidrager til øget selvværd og frihed. Vi lader kærligheden guide os igennem vores fejl og negative valg. Ved at udvise gensidig respekt og anerkendelse er vi alle forpligtede til at udnytte vores individuelle evner og talenter til fællesskabets bedste.

Vores kernetro om Gud, Jesus og den kristne tro

Vores tro på Gud, Jesus og den kristne lære er kernen i alt, hvad vi gør. Vi tror på, at Bibelen er Guds ord, og det er vores fundament. Vi tror også på, at Gud elsker alle mennesker ubetinget. Vores tro indebærer også, at Gud udfører mirakler i dag gennem sit nærvær, der bringer helbredelse, udfrielse og genoprettelse.

Om Gud:

Vi tror på én Gud, som består af tre personer i et: Faderen, Sønnen og Helligånden. (3 i 1)

Jesus Kristus (Sønnen) tog menneskelig skikkelse på for at åbenbare Gud for os og for at redde og frelse den tabte verden.

Om skrifterne:

Hele Bibelen er inspireret af Gud, skrevet af mennesker under indflydelse af Hans Ånd og er uden fejl.

Om kirken:

Kirken repræsenterer Kristi legeme, med Jesus som hovedet. Kirken består af dem, der tror på Kristi forsoning. Vores formål er at ære og elske Gud samt udbrede kendskabet til ham i verden.

Om menneskeheden:

Vi tror, at ethvert menneske er skabt til at have en personlig relation til Gud, men synden har ødelagt dette forhold og er årsagen til ondskaben i verden.

Ifølge Romerbrevet 3:23 har alle syndet og mangler Guds herlighed. Menneskeheden kan ikke frelses ved gode gerninger alene, men kun ved at acceptere Jesu offer på korset for verdens synder. Jesus tilbyder at tage straffen for os, så enhver, der tror på ham, kan blive frelst.

Om det kristne liv:

Vi opfordrer til et liv i lydighed mod Guds ord og ledelse af Helligånden, så troende kan modnes og formes i Kristi billede.

At gøre Jesus til ens personlige Herre og Frelser er den bedste beslutning, vi mener, man kan træffe. Vi ønsker at vandre sammen med dig og hjælpe dig med at vokse i troen.

Bliv en del af vores fælles mission

Døves Frikirke drives af troen på Bibelen og den ubetingede kærlighed fra Gud, som Jesus Kristus viste og lærte os. Deres formål er at skabe et fællesskab baseret på læren i Det Nye Testamente, hvor enhver kan erfare Guds kærlighed.

Kirken opfordrer enkeltpersoner til at søge frelse gennem Jesus Kristus og aktivt deltage i at støtte og tage vare på andre. Deres indsats fokuserer på at fremme solidaritet gennem fælles oplevelser og tro, etablere dynamiske fællesskaber, der styrker sociale bånd, og tilbyde klar og bibelsk undervisning.